VVM Middelie

Sinterklaas en pietendiner 2014

Sinterklaasfeest en Pietendiner 2014

De december maand vliegt voorbij en de kerstdagen komen eraan maar graag willen wij als de VVM nog even het super sinterklaasfeest en het pietendiner van 2014 aanhalen.

Op 16 november 2014 was het weer zover, de Sint kwam samen met zijn pieten aan met de boot bij de Overhaal in Middelie!

Nadat alle kinderen, ouders, grootouders en andere familieleden zich hadden verzameld bij het Wapen van Middelie ging de stoet lopend onder leiding van de mooie en gezellige sinterklaasliedjes van de Fanfare naar de Overhaal.

Daar aangekomen werd er onder commentaar van Fons van Loveren samen gezongen en de burgemeester van de Zeevang werd van harte welkom geheten.

Met koffie en thee was dit een gezellig samenzijn want de opkomst was groots!

Onder een bedekte Overhaal van de paraplu's werden de Sint en zijn Pieten welkom geheten maar ook de pieten die niet op de boot mee waren gekomen kwam  in stijl! De Wegwijs Pieten kwamen in een klein groen John Deere karretje aan, en twee andere Pieten kwamen in een golfkarretje aangescheurd!

De Sint werd welkom geheten door de burgemeester, Fons en alle kinderen, ouders, grootouders en andere familieleden! En ja, door welke auto, motor of fiets zouden de Sint en de burgemeester nou worden opgehaald?

Ondertussen was het ook duidelijk geworden dat er twee Pieten mistten maar het werd snel duidelijk waar de pieten waren. In Spaanse kleding kwamen de twee pieten in een A-Ford uit 1928 de Sint en de burgemeester ophalen. Met luid ouderwets getoeter kwamen zij aan gereden.

In het versierde cafe aangekomen namen alle kinderen plaats en de Sint en zijn Pieten werden aangekondigd! De pepernoten vlogen in het rond en er werd meteen een feestje gebouwd!

Er werd gezocht naar het grote boek want het boek was spoorloos verdwenen, er werd gedanst en gezongen en ook werden er een aantal kinderen bij Sinterklaas geroepen om te vertellen over hun hobby's!

Maar ja aan alles komt een einde en ook nu moesten de Sint en zijn Pieten weer verder.

De kinderen kregen allemaal wat te drinken en een heerlijke chocolade traktatie en de Sint en de Pieten gingen weer verder zodat ook anderen kinderen bezoek konden krijgen van de Sint en zijn Pieten!

Ondanks de regen was de pret niet te drukken, de opkomst super en de gezelligheid weer optimaal!

Bedankt Sinterklaas en Pieten dat jullie ook dit jaar even tijd hadden om neer te strijken in Middelie!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op 30 november werd voor de tweede keer het Pietendiner georganiseerd! Gelukkig was de opkomst voldoende om het Pietendiner door te laten gaan.

Vier bekende Pieten (bij de intocht waren zij er ook) kwamen samen met de kinderen dansen, kletsen, spelletjes doen en eten.

De Pieten werden meteen betrokken in het spelen van tikkertje, gek doen en gezellig praten met de Pieten. De kinderen hadden bijna privé aandacht van de Pieten!

De kinderen gingen als eerste van start met het inkleuren van een echte sinterklaas button waar zij hun naam op konden zetten. De Pieten hielpen mee en schreven de juiste naam op de buttons.

Ook dit jaar waren er door een creatieve VVM er die heel goed spelletjes kan bedenken een aantal echte Sinterklaas spelletjes bedacht.

De kinderen deden allemaal actief en vol plezier mee aan het pepernoten stapelen, het gooien van cadeautjes in de schoorsteen gooien, tot aan de zwarte pieten masker race waarbij de muziek steeds werd stopgezet en er een kindje overbleef!

Daarna was het tijd om te smullen van de pannenkoeken en de ouders konden genieten van een heerlijk stamppot buffet!

Er werd een mooi verhaal voorgelezen door een van de Pieten en alle kinderen kregen een Pieten diploma uitgereikt!

Een super mooi middag die eigenlijk ook volgend jaar niet gemist mag worden!!

Voor foto's klik hier